V posledných rokoch sa stal trendom zdravý životný štýl a s tým spojené zdravé stravovanie. Z každej strany sa na nás valia názory “odborníkov”, reklamy, vedecké štúdie atď., ktoré riešia, aké potraviny sú zdravé a aké nie. Často je to však len premyslený ťah marketérov, aby využili tento trend naplno a z ľudí vytiahli čo najviac peňazí.

Toto je 8 potravín, ktoré v skutočnosti vôbec nie sú také zdravé, ako sa o nich zvykne tvrdiť:

Džúsy
Pri odšťavovaní sa z ovocia vytráca aj veľké množstvo vlákniny. Okrem toho je takmer každý džús umelo dosladzovaný a upravovaný ďalšími látkami, takže konečný produkt v obchodoch má od super zdravej ovocnej šťavy naozaj ďaleko.

džús

Cereálie
Väčšina cereálií dostupných v obchode v sebe majú niekedy až nezmyselne veľké množstvo cukru. Je pravda že tento cukor nám dokáže doplniť energiu, no môže spôsobiť aj výkyvy nálad, či veľké návaly hladu, takže to nie je práve ideálne jedlo, ktorým začať deň.

cereálie

Multivitamíny
Multivitamíny a rôzne iné vitamínové doplnky stravy by sme mohli nájsť takmer v každej domácnosti, keďže sú voľne dostupné a nepotrebujete na ne predpis. Ak však máme vyváženú stravu, nepotrebujeme si dopĺňať vitamíny takouto formou. Navyše, telo spracováva lepšie a rýchlejšie vitamíny z jedla, nie z tabliet.

vitamíny

Bezlepkové potraviny
Šialenstvo okolo bezlepkových potravín vypuklo len nedávno, no úplne zbytočne. Ak nie je človek celiatikom, jeho telo dokáže lepok spracovať úplne bez problémov. Okrem toho zdravým ľuďom môže bezlepková diéta skôr uškodiť ako pomôcť.

bezlepková diéta

Nízkotučné potraviny
Tieto produkty vám v skutočnosti nepomôžu s chudnutím, ani nezabránia chorobám. Veľa výrobcov totiž nahradilo tuky cukrami. Veľmi dôležité je aj vedieť rozlišovať prospešné tuky od škodlivých.

nízkotučné potraviny

Hotové smoothie
Smoothie drinky by sa tiež dali zaradiť k hitom posledných mesiacov. Ak si spravíte takýto nápoj doma, je všetko v poriadku. Ak si však kúpite “balené” smoothie v obchode, rozhodne už nebude také zdravé: bude určite obsahovať konzervanty a iné látky, ktoré zabezpečujú to, aby sa nápoj nijako za ten dlhý čas neskazil.

smoothie

Granola
Zmes cereálií, orechov a ovocia síce pôsobí zdravo, no aj tak by ste si mali dávať pozor, aby ste to neprehnali. Inak sa môže stať, že sa takáto malá desiata počtom cukrov vyrovná aj niekoľkým veľkým sladkým tyčinkám.

granola

Náhrady vajíčok
Vajcia sú stále považované za potravinu plnú cholesterolu. Aj preto prišli nadšenci do zdravej výživy s rôznymi náhradami. Tie nie sú však také spoľahlivé a je vlastne úplne zbytočné ich používať, keďže posledné výskumy vyvrátili to, že obsah cholesterolu vo vajíčkach je nezdravý.

vajíčka

Zdroj/Foto: wikipedia, pixabay, flickr, pexels