Na vypracovanie svojho tela a udržanie ho v štíhlej línií treba menej jesť a viac sa hýbať, to vie každý. Ale tieto rady vám môžu dopomôcť k ešte krajšej postave.

Poďme na to:

Nastavte si ciele správne

Zhadzovať kilá nie je správny ciel. Uvedomíte si to hlavne na tomto obrázku, pretože obidvaja majú rovnakú váhu a aj výšku.

Správny ciel je znížiť tukové tkanivo a zvýšiť svalovú hmotu.

Dodržiavajte pravidlo 1/1/4

Asi najdôležitejšie pravidlo je prispôsobiť si stravu do vzorca 1/1/4, ktorý vlastne znamená, že by sme mali prijať na kg svojej váhy 1g proteínov, 1g tukov a 4g uhľohydrátov. Takže rovno zabudnite na MONO diéty, ľudské telo potrebuje každú jednu zložku potravy.

Robte si fotky celého tela v určitých intervaloch

Ak chcete naozaj vidieť výsledky, tak toto budete musieť robiť. Je to hlavne kvôli tomu aby ste zostali namotivovaný a tým, že chudnutie je pomalý proces, tak výsledky často nezbadáme. A preto by ste sa mohli vzdať v polke svojej cesty. Takže si robte tie fotky, najlepšie každý týždeň.

Stlmte svetlo pri stolovaní

Bojíte sa prejedania? Skúste si pri jedle stlmiť svetlo a pustiť si relaxačnú hudbu. Jemné svetlo má podľa poznatkov znižovať apetít.

Písanie si denníku

Nie, nie, nebudete musieť opisovať svoje telo, skôr by ste si tam mali opisovať svoje problémy a aký ste mali deň. Štúdia totiž zistila, že ženy čo denne strávia zapisovaním si do denníku aspoň 15 minút dokážu za 3 mesiace zhodiť bez diéty a inej aktivity jeden kilogram. Nie je to až také prekvapenie, pretože vedenie si denníka pomáha vysporiadať sa s problémami a znižuje stres.

Počúvanie správneho typu hudby pri cvičení

Efektivita vášho cvičenia dosť závisí aj od hudby v pozadí. Viaceré štúdie totiž ukazujú, že energická hudba veľmi motivuje k pohybu, takže pri väčšom množstve pohybu spálite viac kalórií. Ideálna hudba na cvičenie by mala mať 120-140 beatov za minutu. Dobré pesničky totiž znižujú únavu a dokážu zvýšiť váš výkon aj o 15%.

Necvičte dlhšie ako 45 minút

Začiatočníckou chybou pri začatí cvičenia je, že si myslia, že ak budú dlhšie cvičiť, tak sa výsledok dostaví skôr. Zabudnite na to! Štúdie totiž jasne ukazujú, že po dlhšom náročnom cvičení ako 45-50 minút začne telo produkovať vyššie množstvo kortizolu – stresový hormón, ktorý ničí svalové vlákna. Zároveň, vyššia hladina tohto hormónu znižuje rýchlosť metabolizmu, čiže prospieva k obezite.

Jesť doplnky z rybieho tuku

Rybí tuk je veľmi blahodárny pre naše telá. Štúdia v Japonsku ukázala, že tento produkt nielen znižuje zápal a zabraňuje kardiovaskulárnym ochoreniam, ale aj pôsobí ako katalyzátor pri procese rozkladania tukov. Takže ak príde na chudnutie, cvičenie a užívanie rybieho tuku je obzvlášť účinné.

Zdroj/Foto: brightside.me, pixabay