cernak auto

Deväťdesiate roky boli na Slovensku pekne divoké. Naša mafia sa netajila svojimi závratnými majetkami a láskou ku krásnym ženám a nadupaným autám. Gangstri vtedajšej doby sa vozili na parádnych tátošoch, no nebolo výnimkou, že v nich našli aj svoju smrť.

Po premiére kontroverzného filmu Únos sa o nelichotivú etapu našich dejín začína zaujímať aj terajšia generácia. Táto doba je poznačená kauzami privatizácií, vybavovaním si účtov za bieleho dňa alebo Mečiarovými amnestiami. Muži zo slovenského podsvetia mali síce luxusné autá,  no sami ich radšej neštartovali. Na túto, pre obyčajného človeka banálnu činnosť, si najímali osobnú ochranku. Nikdy totiž nemohli vedieť, či ich práve otočenie kľúčika v zapaľovaní obľúbeného tátoša, nebude to posledné, čo pred smrťou urobia. Auto naložené trhavinou, nebolo žiadnou raritou. Toto boli luxusné tátoše vtedajšej doby:

Citroen sedan/hatcback BX 14

Tuti a Papas Danišovci našli smrť práve pri explózii vo svojom červenom Citroene sedan. Tuti bol postrachom ulíc hlavného mesta, podnikateľov, ale aj taxikárov. Mal nevyberané a vulgárne spôsoby. Zrejme začal vadiť tým, ktorí chceli špinavý biznis držať viac-menej v tichosti, takže ho bolo potrebné čím najskôr odpratať z cesty.

Tuti a Papas Danišovci

Mercedes ML430

Podnikateľ Roman Deák dostal osudných devätnásť rán zo samopalu práve pri svojom pompéznom a nablýskanom Mercedese. Bratislava bola opäť svedkom krvavých mafiánskych praktík. Na luxusnom meďáčiku zrejme vyvážal aj svoju vtedajšiu milenku, kozatú blondínku Zuzku Belohorcovú.

Roman Deák

BMW 325i Tourer

V tomto aute uhorel zaživa Róbert Remiáš, ktorého meno je v ostatnom čase na Slovensku skloňované naozaj často. Môže za to premiéra filmu Únos o zavlečení syna vtedajšieho prezidenta Kováča ml. do cudziny. Nitky od trestného činu siahajú na najvyššie miesta, no na prípad sú uvalené Mečiarove amnestie. Remiáš síce nebol mafián, no na tú dobu mal v garáži odparkované pekné delo.

Róbert Remiáš

Hummer H1

Prvý ozajstný šéf bratislavskej mafie sa vozil práve na Hummeri H1. Rovnaké autá šoférovali všetci strach naháňajúci chlapci v maskáčoch z jeho skupiny, familiárne nazývaný “sýkorky”. Drahé autá im vraj daroval muž, ktorý si tak pre seba kúpil ochranu.

sýkorovci

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero sa stalo rakvou pre Križanoviča. Tento mafián bol známy aj pod prezývkou Duran, povráva sa, že bol pravou rukou bratislavského bossa Sýkoru. Neskôr bol paradoxne práve on spájaný s Duranovou smrťou.

Križanovič Duran

Mercedes G 500

Lamačský pán podsvetia “Piťo” sa vyvážal práve na takomto “meďáčiku”. Za to, že je nažive, vďačí zrejme tomu, že sedí za mrežami, čo je jediné bezpečné miesto pre mafiánsky dôchodok. Do basy za dostal aj vďaka priam divadelnému zlaňovaniu kukláčov do jeho sídla.

Piťo

Alpina B12

Neprešiel vraj týždeň, aby niekoho nezabil. Aspoň to tvrdí bývalý kamarát legendárneho bossa všetkých bossov. Mikuláš Černák si síce už niekoľko rokov odpykáva trest v Ilavskej väznici, no jeho meno zostalo na Slovensku pojmom a v mnohých vyvoláva strach dodnes.

Mikuláš Černák

Všetko o autách sa dozviete na Carmagazin.sk >>> TU

Zdroj/Foto: youtube, wikimedia, flickr