Ak sa snažíte zdravšie stravovať a strážite si svoj denný príjem kalórií, pričom si radi doprajete ovocie s pocitom, že nič zlé nerobíte, mali by ste spozornieť. V niektorých druhoch ovocia sa totiž nachádza oveľa viac cukru, než by ste vôbec čakali!

 

Na začiatok však treba uviesť, že ovocie obsahuje predovšetkým fruktózu, ktorá má veľmi nízky glykemický index, a teda nespôsobuje prudké výkyvy hladiny cukru v krvi. Za výkyvy sú zodpovedné jednoduché sacharidy, ktoré sa nachádzajú v pečive, cestovinách či iných podobných potravinách.

Ovocie teda je zdravé, no aj tak by ste si mali dať pozor na to, v akom množstve ho skonzumujete. Niektoré druhy majú totiž skutočne vysoký podiel cukru a rovnako aj vysoký počet kalórií. Ak si svoje kalórie starostlivo strážite, táto tabuľka by vám mala pomôcť.

Hodnoty sú uvedené v kilojouloch, no pre jednoduchý prepočet 100 kJ predstavuje 23,9 kalórií. Ak si neviete predstaviť svoj život bez ovocia, rozhodne najlepšou voľbou sú citrusy a bobuľové ovocie, ktoré obsahujú najmenej cukru. Na druhej strane najviac cukrov sa nachádza v banánoch či datliach.

Koľko cukru obsahuje vaše obľúbené ovocie?

Zdroj/Foto: Facebook/Zdravšie sladenie, Pexels