Takmer každý pozná a využíva YouTube denne. YouTube ako profesia sa v posledných rokoch stala viac a viac lákavou. A prečo by aj nie, vidieť YouTuberov na plagátoch a reklamách dnes nie je vôbec vzácne, tak je iba prirodzené, že mnohí ľudia chcú skúsiť svoje šťastie a ukrojiť si z tohto koláča.
Akú šancu však máte k úspechu a ako sa dajú YouTuberi porovnať k iným slávnym osobnostiam?
Poďme sa na to spolu pozrieť!
Jedným z najziskovejších kanálov na YouTube patrí iba 7 a 5 ročným chlapcom Vlad a Niki, ktorí zarábajú s každým videom 100 až 300 tisíc dolárov. Čo robia, aby si zarobili takúto sumu? Vybaľujú hračky a rozprávajú príbehy!
Je ťažké predstaviť si lepšiu prácu
S ročným honorárom, ktorý sa pohybuje okolo 37 miliónov, by sme mohli Vlada a Nikiho porovnať k najviac plateným hercom na svete, bez toho aby sme sa z toho cítili vtipne. Posledný rok sa na rebríčku najziskovejších hercov objavil na 10. mieste každého obľúbený bojový umelec Jackie Chan, ktorý zarobil 40 miliónov dolárov.
Stále si myslíte, že YouTube nie je skutočnou prácou?
Je však YouTube pre každého? Vôbec nie. Úspech v tomto smere je neskutočne ťažké dosiahnuť, ale aj ak sa na vás šťastie usmeje, neznamená to, že váš život sa zmení k lepšiemu. YouTube je práca ktorá vás veľmi ľahko pohltí. Existuje mnoho smutných príbehov o ľuďoch, ktorí slávu nezvládli a zničilo ich to. Preto si dajte pozor a veľmi dobre zvážte, či je to pre vás!
YouTube zaplatí v priemere 18 dolárov za 1000 zhliadnutých reklám na videu. Máloktorý kanál dokáže vôbec dosiahnuť takéto publikum. Ak si však na to trúfate, poďme sa pozrieť na to, proti čomu stojíte.
YouTube má viac ako 30 miliónov aktívnych používateľov každý deň, ktorý denne sledujú viac ako miliardu videí. Možno si myslíte „To znie dobre pre začínajúceho YouTubera, viac ľudí znamená väčšia šanca, že sa stanem slávnym!“ Takto to však nefunguje.
Každú minútu je na YouTube nahratých viac ako 500 hodín videí. To je zhruba 12 000 hodín za deň. Nie je teda žiadnou záhadou, že konkurencia je silná. Ako môže teda niekto nový dosiahnuť slávu? YouTube na to má odpoveď.
Algoritmy
Čo je to algoritmus? V skratke, algoritmy rozhodujú, ktoré video sa odporučí individuálnemu používateľovi. Ako teda fungujú? Krátka odpoveď: Nikto si nemôže byť istý.
Dlhá odpoveď: Nikto si nemôže byť istý, ale od roku 2016 kedy YouTube implementoval algoritmy do svojho systému, rôzny zamestnanci nám posvietili svetlom na to, čo si algoritmy všímajú.
Pri hodnotení videa si všímajú následujúce veci:
- Či ľudia kliknú na odporučené video
- Koľko času používatelia strávia na videu (či ho dopozerajú, alebo stratia záujem)
- Ako často kanál vydáva videá
- Aké nové video je (nové videá sú preferované)
- Koľko času používatelia strávia na YouTube po dokončení videa
Pri hodnotení, či by sa dané video malo odporučiť používateľovi si všímajú tieto veci:
- Koľkokrát sa dané video už odporučilo tomuto používateľovi
- Aké videá používateľ sledoval v minulosti
- Koľko času strávi používateľ pozeraním
- Aké videá používateľ zvyčajne nesleduje
Typy pre tvorbu na YouTube
Používajte kľúčové slová!
Kľúčové slová v názve videa, ale aj v jeho popise pomáhajú algoritmom odporučiť tvoje video používateľom ktorí tieto slová vyhľadávajú, takže ak nepoužívaš správne slová, hendikepuješ sa.
Vydávajte často!
Kvalita je vždy lepšia ako kvantita, ale ak dokážete vydávať videá často bez toho, aby ste robili kompromis na kvalite, zvýšite si tak šancu na to, že trafíte klinec po hlave.
Vydávajte v správny čas!
Odporúčam sledovať, kedy sú vaše videá alebo videá vašej konkurencie najsledovanejšie a vydávať ich vtedy. Napríklad, ak viete, že vaše publikum tvoria deti a študenti, vydajte video v čase, kedy sa vrátia zo školy.
Pripomínajte ľuďom aby odberali!
Odberatelia sú dôležitou časťou každého YouTubera. Preto je dôležité, aby ľudia nielen sledovali vaše videá, ale aby aj odberali váš kanál. Je dokázané, že divák má väčšiu šancu na odoberanie kanála, ak ich video vyzve k odoberaniu.
Nepoužívajte vulgarizmy!
Nadávanie síce už nie je až tak penalizované, ako bývalo, ale používanie vulgarizmov vo videu, názve alebo popise, vám stále nepomôže vyhrať algoritmus na svoju stranu.
Zdroj: pewresearch.org | Foto: YouTube