Kým niektorí z nás dokážu zaspať pomaly aj v stoji, iní si večer ľahajú do postele s vedomím, že ešte minimálne hodinu budú civieť do stropu. No musí to tak byť? Podľa techniky praktikovanej v americkej armáde, už desiatky rokov nie.

Trik, ktorý funguje až u 96 % ľudí, čo mu dajú šancu aspoň po dobu 6 týždňov, dokáže uspať vojakov na tvrdých posteliach aj počas ťažkých nocí na bojisku. Ako na to? Stačí sa držať týchto pár krokov:

  1. Uvoľnite svaly tváre, nezabudnite na čeľusť, jazyk, aj svaly okolo očí.
  2. Úplne spustite plecia a ruky nechajte spadnúť po stranách tela, najskôr jednu, potom druhú.
  3. Zhlboka vydýchnite, uvoľnite hrudník a následne aj všetky svaly na nohách.
  4. Následných 10 sekúnd si vyhraďte na vyčistenie mysle – to dosiahnete tak, že si v hlave vytvoríte scénu vlastného relaxu. Môžete si napríklad predstavovať, ako ležíte v loďke na pokojnom jazere, dýchate čerstvý vzduch a hľadíte na oblohu.
  5. Ak u vás tento spôsob vyčistenia mysle nefunguje, skúste si po dobu 10 sekúnd dokola v hlave opakovať slovo “nemysli”.
  6. S pokojnou mysľou nesústredenou vôbec na nič (predovšetkým nie na spánok) by ste mali o pár sekúnd upadnúť do driemot.

Vojenských techník na spoľahlivé zaspatie je viac, táto je však najrýchlejšia zo všetkých. Obmedzené fungovanie môže mať napríklad u ľudí trpiacimi úzkostnými stavmi, ak jej však dáte šancu aspoň párkrát, výsledky sa určite dostavia!

 

Pre viac info nás sledujte na Facebooku 
>>> TU <<<!

Zdroj: Healthline.com, LadBible.com | Foto: Pixabay