Diskusná relácia RTVS s názvom Silná zostava vzbudila veľké vášne už v marci tohto roku. Vtedy si totiž moderátorka Veronika Cifrová Ostrihoňová pozvala ako hosťku Dominiku Cibulkovú, ktorá tak dostala priestor, aby obhájila svoje prednostné očkovanie a následnú dovolenku na Maledivách v čase, keď väčšina Slovákov musela sedieť zavretá doma. Ako však vieme, skončilo to fiaskom a následnou internetovou vojnou.

Témou najbližšej časti relácie mali byť influencerky, pričom ako hosť mala vystúpiť jedna z prvých slovenských YouTuberiek Martina “Moma” Horňáková. V Silnej zostava bolo údajne jej úlohou prehovoriť na tému “influencer ako povolanie”.

So 600-tisíc sledovateľmi na Instagrame (čo je “len” o 143-tisíc menej, ako má kráľovná slovenského internetu Zuzana Plačková) patrí Horňáková medzi najsledovanejšie Slovenky. Toto číslo sa nedá s počtom followerov Zuzany Vačkovej (101-tisíc) a Petry Bene (233-tisíc) ani porovnávať – pritom to nakoniec boli ony dvere, ktoré Martinu v relácii nahradili. Prečo v nej nakoniec nevystúpila ona sama?

Ostrihoňová ju urazila 2 dni pred natáčaním

“Moma” v týchto dňoch zverejnila video, v ktorom priznala, že mala vystúpiť v Silnej zostave, no svoju účasť odvolala. Moderátorka Veronika Cifrová Ostrihoňová ju totiž urazila tým, že len 2 dni pred natáčaním zverejnila následnú poznámku, ktorou si zavtipkovala na účet influencerov: “Na sobotu potrebujeme zariadiť 22 stupňov a slnečnú oblohu. Dajte vedieť, influenceri, či na to nemáte nejaké kódiky????” 

Veronika tiež vo svojich “storíčkach” poukázala na svoj nový príspevok týkajúci sa jej pondelkovej nálady, ktorá nebola práve najlepšia. K tejto pripomienke napísala hashtag #bíríl, z angličtiny poslovenčeného “be real”, teda “buďme reálni”. Najmä v zahraničí sa tieto slová používajú vtedy, keď chce internetová osobnosť vystupovať neprikrášlene a hovoriť o skutočných veciach, nie iba vzbudzovať pozornosť umelými fotografiami.

Problém je, že “Moma” pod heslom Be Real často vystupuje a Ostrihoňovej hashtag preto vzala ako osobný útok: “Dostala som pozvanie, aby som išla hovoriť o influencerstve ako práci. Všetko sme si pripravili, ale dnes ráno sa zobudím a keď som uvidela, čo si Veronika Ostrihoňová dala na stories… Ísť do diskusnej relácie dva dni po tom, ako hlavná aktérka zverejní stories, kde vlastne zosmiešňuje povolanie, o ktorom sa má diskutovať, či Be Real, čo je vlastne moja značka, neviem si predstaviť, že by som tam mala ísť. Hlavne po tom, keď viem, aký je ich pohľad. Nechcem byť toho súčasťou.” 

“Moma” s partnerom, ktorý má na sebe čiapku “dotknutej” značky Be Real.

Influencerka taktiež podotkla, že sa jej nepáčilo, akým spôsobom bola v relácii vedená komunikácia s Dominikou Cibulkovou.

O Horňákovej sa vie, že kedysi bola partnerkou ďalšieho slávneho slovenského YouTubera Exploiteda. Práve tomu podľa jej slov volal Ostrihoňovej manžel Sajfa potom, ako sa odmietla zúčastniť v diskusii silnej zostavy. Sajfa na Expoiteda údajne naliehal, aby “Mome” dohovoril. “Ale to je život,” uzavrela to YouTuberka.

Mali by sa báť Plačkovej?

Horňákovej fanúšikovia jej, samozrejme, vyjadrili podporu a Ostrihoňovej “dehonestáciu” influencerov označili za neprofesionálnu a hlúpu. Podľa portálu Topky.sk sa tiež mnohí pýtali, či by k tejto téme nemala čo povedať práve Zuzana Plačková, ktorá jednoznačne patrí medzi špičku slovenských influencerov. Na to však mali ľudia vlastný názor.

“Zľakli sa. Zuza by im v tej diskusii tak naložila, že by nemali slov. Preto si ju tam nezavolali. Trápne,” zhodnotil to diskutujúci v komentári zachytenom Topkami. Či je však na tomto tvrdení aspoň zrnko reálneho základu, je už otázne.

Vyjadrenie YouTuberky “Momy” si môžete pozrieť v priloženom videu (od 3:30):

Zdroj: Topky.sk, YouTube/MOMA | Foto: Instagram/martinahornakova, veronikaostrihonova, queen.plackova