Ak ste doteraz žili v mylnom klamstve, že rast svalov vám zabezpečí len dokonale nechutné kuracie mäsko uvarené vo vode a šmahnuté suchou ryžou bez chuti, zobuďte sa. Existuje totiž niekoľko superpotravín, ktoré pokojne môžete zaradiť do svojho jedálnička a o nafúknuté bicepsy určite neprídete 😀

 

 

MANDLE

Áno, sú rastinného pôvodu, ale sú plné bielkovín. Len štvrtina šálky obsahuje viac gramov, než sa nachádza vo vajíčku. Navyše, sú zdrojom horčíka a zdravých tukov, a práve prvý menovaný hrá dôležitú úlohu v tvorbe nového svalového tkaniva.

CVIKLA

Obsahuje látky, ktoré zvyšujú telesný výkon, dokonca sa odporúča, aby ste dve menšie cvikly zjedli hodinu pred tréningom 🙂

GRÉCKY JOGURT

Tento druh jogurtu obsahuje dvakrát také množstvo bielkovín ako jeho obyčajný predchodca. Navyše, je bohatým zdrojom kaseínu, trávi sa o čosi pomalšie a jeho konzumácia pred spaním môže zvýšiť nočný proces rastu svalov až o 22 percent.

MALINY

Posilňujú tráviaci systém a obsahujú mimoriadne veľa vlákniny, čo zlepšuje spracovávanie väčšieho množstva jedla. Antioxidanty v malinách navyše prispievajú k celkovej regenerácii tela.

AVOKÁDO

Samozrejme, to v našom rebríčku nesmie chýbať. Obsahuje kombináciu živín, ktoré z neho robia superpotravinu ideálnu na budovanie svalovej hmoty. Výskumy navyše ukazujú, že konzumácia tohto typu tuku (spomínali sme ho aj pri mandliach) zabraňuje ukladaniu tuku v oblasti brucha. A to sa vám rozhodne môže hodiť, ak plánujete pribrať trochu na váhe.

Foto: Pixabay | Zdroj: fitclan.sk

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.