Spoločnosť Apple nedávno vydala aktualizáciu, ktorá zmení nastavenia súkromia užívateľov. Gigantom zarábajúcim predovšetkým na reklamách to urobí poriadny škrt cez rozpočet. Dotkne sa to aj sociálnych sietí, predovšetkým multimiliardového Facebooku.

Z radov týchto platform už začínajú prichádzať prvé odpovede. Nebezpečnú „lastovičku“, ktorú môžu nasledovať aj ďalšie sociálne siete, už vypustil Twitter. Ten je obľúbený najmä v USA, u nás až také využitie ako Facebook či Instagram nenašiel.

Čo sa pre používateľov bledomodrej sociálnej siete zmení? Programátorka Jane Wong najnovšie uviedla, že Twitter chystá veľkú novinku – platenú službu s názvom Blue, ktorá bude mať oproti neplatenej verzii niekoľko výrazných plusov.

Užívatelia, ktorí budú ochotní takto pomôcť Twitteru stratené reklamné výnosy a zaplatiť si približne 2,50 eura mesačne, si budú môcť napríklad vytvárať kolekcie či mazať „tweety“. Možné je aj to, že za istú sumu sprístupní platformu bez reklám.

Facebook proti nadchádzajúcim zmenám brojí už viac ako polrok. Snaží sa presvedčiť ľudí, aby mu napriek všetkému povolili sledovanie ich súkromia a argumentuje, že okrem iného tým, že reklamy podporujú malých podnikateľov a udržiavajú Facebook aj Instagram bezplatnými. Ako sa dalo čakať, tieto tvrdenia sa dočkali poriadne tvrdej kritiky.

Zdroj: Fontech.startitup.sk | Foto: Pixabay