Známa česká herečka Kristýna Leichtová známa z filmu Učastníci zájazdu, sa rozhodla svoju dcérku priviesť na svet v domácom prostredí rovno vo vani. Prítomnosť jej robil manžel s dvojročnou dcérkou. Herečka si zlizla od lekárov poriadnu dávku kritiky.

Rodiť v domácom prostredí sa stáva poslednú dobu akýmsi trendom. Pre domáci pôrod vo vani sa rozhodla aj česká herečka Kristýna Leichtová, ktorej pri pôrode asistoval jej manžel s dvojročnou dcérkou Dorotkou. Samozrejme nechýbala ani pôrodná asistentka. ,,Rada by som vám povedala, že sa Rozárka narodila doma, rýchlo a bezpečne, za asistencie Dorotky, Vojtu a pôrodnej asistentky. Veľmi im ďakujem,“ napísala herečka.

Herečka však nečakala, že sa na ňu bude valiť kritika z každej strany, a to aj od lekárov. ,,Čo sa týka dvojročného dieťaťa, ktoré bolo prítomné pri pôrode doma: Pokiaľ mu situácia nebola dostatočne vysvetlená, a otázka je, či je to u tak malého dieťaťa možné, môže mu privodiť stres napríklad to, že vidí mamičku v krvi, nemôže sa k nej ísť pritúliť a podobne,“ vyjadril sa pediater Mudr. Milan Kudyn.

K nemu sa pridaj a kolega gynekológ prof. MUDr. Michal Zikán: ,,U domáceho pôrodu vidím veľké riziko hlavne pre dieťa. Poďme trochu počítať. Až 10% novorodencov potrebuje bezprostredne po pôrode nejaký zásah, napríklad predýchnutí, zahriatie či stimuláciu. A dokonca jedno percento narodených detí je treba resuscitovať. To sú fakty. Aj u matky hrozia pri domácom pôrode veľké riziká: neodlúčenie placenty, nadmerné krvácanie pod. Ale to sa dá riešiť aj po prijatí do nemocnice, matka to vydrží, je to dospelý a silný jedinec. Kdežto problémy u krehkého novorodenca treba riešiť hneď a odborne. A to doma nejde!“

Herečka si ale svoje rozhodnutie pevne zastáva. ,,Som absolútne šťastná, že to tak bolo. Domáci pôrod nie je pre každého, pre nás áno. Možnosť voľby je dôležitá,“ vyhlásila Leichtová.

Zdroj: cas.sk, Instagram/ kristyna__leichtova